Carrhart: workwear geïnspireerde streetwear

carrhart

Streetwear begint een steeds grotere rol te spleen in het assortiment van vele kledingwinkels en online webshops, maar ook in de high fashion industrie. Al is Carrhart vroeger redelijk op de achtergrond gebleven, zijn ze altijd mooie en kwalitatieve kleding blijven maken en speelt het merk nu een belangrijke rol in vele streetwear collecties!

Over Carrhart

Carrhart begon al in 1889 met kleding maken. Dit was van oorsprong bedoeld voor spoorwerkers, die vanwege de zware fysieke inspanning alleen stevige en sterke kleding konden dragen. Door deze roots wordt al snel duidelijk en zeker dat het bedrijf erg ervaren is als het gaat om kwaliteitskleding. Inmiddels is het bedrijf enorm gegroeid, en maken ze nu streetwear geinspireerd door workwear – om toch nog een beetje dicht bij hun wortels te blijven! Dus of het je nou gaat om de streetwear modetrend, gewoon goede kwaliteit wil of op zoek bent naar leuke kleding waar je ook lekker in kan werken – bij Carrhart ben je aan het juiste adres.

Waar Carrhart voor staat

Toen Carrhart werd opgericht in 1889, maakte de oprichter Hamilton Carrhart al duidelijk dat hij veel waarde hechtte aan het maken van een verantwoordelijk onderneming: het juiste en het eerlijke doen, winstgevend waar mogelijk. Deze principes spleen nog altijd een grote rol in waar het merk voor staat en volgens welke thema’s de kleding ontworpen wordt. Het distributiecentrum voor Carrhart, wat werd opgezet in 1994, heet Work in Progress – daarom staat er in plaats van alleen Carrhart ook vaak ‘Carrhart WIP’. Ook dit lijkt belangrijk te zijn voor de basis van waar het merk voor staat – altijd verder blijven ontwikkelen, en nog beter worden dan eerst.

Omdat het bedrijf weet dat er issues spelen bij global sourcing, over het milieu, mensenrechten, en arbeidsvoorwaarden, hebben ze grote stappen genomen om er zeker van te blijven dat hun principes in stand gehouden worden door alle bedrijven en fabrieken die een rol spelen in het bedrijf. Er zijn standaarden opgesteld voor het beschermen van het milieu, de arbeidsomstandigheden in de fabrieken en of deze goed in lijn blijven met fundamentele mensenrechten. Voordat ze een samenwerking aangaan moeten bedrijven ermee instemmen zich hieraan te houden, en hun standaarden te blijven vernieuwen om de principes en waardes in stand te houden. Zo houdt het bedrijf zichzelf ethisch verantwoordelijk en milieubewust – zodat men zich goed kan blijven voelen over het dragen van mooie en kwalitatieve kleding, zonder dat dit ergens anders van ten koste gaat.